dimecres, 18 de març del 2015

CONFERÈNCIA "EDUCAR AMB HUMOR" amb CARLES CAPDEVILA


"A partir de l'experiència pròpia en l'educació dels seus quatre fills, l'autor analitza en clau irònica les obsessions dels pares en el procés educar, la relació pares-mestres i fa una crida a la necessitat de posar-hi els cinc sentits, en l'educació: sentit comú, sentit moral, sentit de responsabilitat, sentit del ridícul i -sobretot- sentit de l'humor"

Ponent: Carles Capdevila i Planidura
Dia:  Dilluns 23 de març 2015
Horari: 20h. 
Lloc: Sala d'Actes de l'Institut Alt Penedès.
Avda. Tarragona s/n  (08720) Vilafranca del Penedès
Activitat per a pares, mares i professorat.
Activitat gratuita. No cal inscripció prèvia.

Organitza: AMPA INS. ALT PENEDÈS

dijous, 12 de març del 2015

VINE A FER IOGA AMB ELS TEUS FILLS


"En aquest taller ens iniciarem en el ioga. Compartirem harmonia, relaxació i alegria en connexió amb el nostre fill/a, amb molt d'amor i molta pau."

El ioga en família és una forma genial de fomentar la trobada familiar en un ambient distès, relaxat i diferent. Una forma de compartir amb els nostres fills/es mentre realitzem una activitat corporal que, en el cas del ioga, ens ajuda a enfortir el vincle afectiu i a comunicar-nos amb els nostres fills en un plànol diferent al de la comunicació verbal.

Una practica que, afavoreix no només la pròpia harmonia i equilibri, sinó l'harmonia familiar i la unió.

El ioga en família, a més dels beneficis que la pràctica de ioga té en si, afavoreix aspectes com:
  • La creativitat i espontaneïtat.
  • La comunicació emocional.
  • La comunicació energètica.
  • Reforça la imatge positiva que tots dos tenen de l'altre.
  • Potencia l'harmonia familiar.
  • Treballa la coordinació en parella i la sincronització.
  • Àmplia el coneixement de l'un sobre l'altre, i el que tots dos tenen de si mateixos.

Taller impartit per: Marisa Barros.
Dia: 20 de març 2015
Horari: 19:15h
Lloc: Escola "El Castellot" La Múnia
Inscripcions: ampacastellot@gmail.com
Màxim 15 famílies (adult + nen/a menor de 10 anys)
Aportació: 3€ per família.

Organitza: AMPA "El Castellot"

dilluns, 2 de març del 2015

CONFERÈNCIA "EL DESAFIAMENT DE L'ADOLESCÈNCIA"


Borja Vilaseca qüestionarà la influència del sistema educatiu actual i compartirà les principals claus per a que les families reinventin la seva forma de relacionar-se per tal de que els joves puguin emprendre una funció professional útil i creativa, que els permeti superar la por i la paràlisi col·lectives.

Activitat per a pares, mares, professorat, i molt recomanable per a nois i noies a partir de 16 anys.

Dia: 5 de març 2015
Horari: 20h30 a 22h
Lloc: Sala d' actes Consell Comarcal
C/ Hermenegild Clascar 1-3 (08720) Vilafranca del Penedès

No cal Inscripció. Activitat Gratuïta
Ponent: Borja Vilaseca. www.borjavilaseca.com

dimecres, 11 de febrer del 2015

COM PARLAR DE SEXUALITAT AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES


"Per a moltes families el sexe segueix sent un tema tabú i incòmode de parlar, però no serà tan difícil d'afrontar, si es tracta des de petits i amb naturalitat, de manera clara, coherent, positiva, i apropiada a cada edat i moment d'evolució. Cal acompanyar-los en aquesta qüestió perquè esdevinguin segurs i amb les eines necessàries per prendre decisions segures, plaents, amb coneixement, i criteri.

L'educació afectivosexual, entesa des d'un punt de vista global de salut física, mental, i emocional, ajuda a pensar en les pròpies dificultats, pors, dubtes, creences, actituds, conductes, informacions errònies, etc. per augmentar l'autoestima i el benestar de cadascú.

L'educació sexual es dóna sempre, o bé ens en fem responsables, o bé es veuran dirigits al caprici, a l'atzar, i a la casualitat. La resposta sempre està en funció dels antecedents educatius, i de l'evolució personal"


XERRADA FORMATIVA SOBRE SEXUALITAT

Formadora: Anna Mascaró i Colls
Data: 21 de Febrer de 2015
Horari de 17:30h a 19:30h
Preu: 20€
Lloc: L'Escorxador. Vilafranca del Penedès.
inscripcions: escolapim@gmail.com

Organitza: Comisssió Escola de PARES i MARES del Penedès


dijous, 29 de gener del 2015

AUDICIÓ DE CORDA. ESCOLA DE MÚSICA CONTRAPUNT


El curs passat, des de l’Escola Contrapunt, van encetar una nova etapa en les audicions individuals d’instrument. Aquest canvi va venir motivat per dues raons. Per una banda, els darrers anys havíen tingut un augment de l’alumnat que feia impossible mantenir les audicions de tots els instruments concentrades en una mateixa sessió, però també, per altra banda, crèien fermament que aquest nou format facilitaria el contacte entre tots els que intervenen directament en l’ensenyament musical dels alumnes: pares i mares, mestres i els mateixos instrumentistes.

Després de l’èxit d’aquest nou format i tenint en compte que aquest curs s’han incorporat nous municipis amb un considerable increment de l’alumnat, tornen a repetir el mateix model. Aquest any, però, per donar encara més importància a les audicions, les concentraran en una sola setmana en la que s’aturaran les classes per poder-hi dedicar tots els esforços.

Centrar les audicions en un instrument i fer-ne dues cada any, permet que tots els alumnes hi participin d’una manera molt individualitzada, la qual cosa és molt positiva de cara a preparar-los per enfrontar-se al públic i, a més, també ens permet veure la seva evolució.

Us convidem, doncs, a gaudir d’aquestes audicions d’una manera lúdica, però també a participar-hi amb una mirada crítica, per poder ajudar als instrumentistes a créixer musicalment.

dimarts, 25 de novembre del 2014

EDUCAR AVUI: FER FÀCIL EL DIFÍCIL









Fer fàcil el difícil en educació vol dir ser capaç d’educar a partir de lo senzill, del dia a dia. 

Potser no són tan necessaris els llibres per educar, per saber estimar no cal saber llegir. Els nens i les nenes aprecien l’afecte per la mirada, l’expressió de la cara, el to de la veu, la paciència, la gentilesa i la comprensió amb que són tractats. Els pares, les mares i els educadors actuals, em refereixo també en els i les mestres que són part del mateix “pack” (no és una professió avocacional ), necessiten temps per educar, des de el temps per explicar un conte fins el temps de relació amb l´alumnat en hores de pati. Són “aquelles petites coses” com deia Serrat amb la cançó. Els pares i les mares, i els docents han de tenir temps per observar, pensar i acceptar. 

En parlarem de tot això, i també del que han de fer si volen tenir problemes amb els seus fills, o amb els seus alumnes, de com sobreprotegir millor i de com educar encara pitjor.

Parlarem de fer fàcil tot allò que molts fan difícil. Parlarem de saber estimar. Què és sinó educar?

Confèrencia a càrrec del Dr. Jordi Sasot Llevadot
Adreçada a pares i mares, i a tothom que tingui inquiertuds d'àmbit educatiu.

Dia: 4/12/2014 de 20:30 a 22:00
Lloc: Consell Comarcal de Vilafranca del Penedès.
Activitat Gratuïta. No cal Inscripció prèvia.

Més info:
http://escolapim.blogspot.com.es/

divendres, 21 de novembre del 2014

“CANVIEM LA FORMA DE VEURE LES COSES I LES COSES CANVIARAN"



“Els temps són dolents,
dolentíssims,
però la passió,
el treball i
les bones idees triomfen.
Aquí, ara i a la Xina



Des d’aquestes línies voldríem agrair de forma molt especial a cadascuna de les persones que van assistir a l'Assemblea General Ordinària i que ens van aportar les seves propostes i idees.

Valorarem de forma molt positiva totes les vostres aportacions, intentarem d'encaixar-les i portar-les a terme en la mesura possible.

Algunes de les propostes que van sortir:

  • Pintar l'escola com a projecte familiar (pares i fills).
  • Pintar les pareds amb dibuixos fets pels nens.
  • Aprofitar millor la biblioteca.
  • Millorar l'espai. Més color!
  • Idea genial ho del menjador ecològic!
  • Fruita per esmorzar: 2 dies a la setmana.
  • Millorar el pati entre tots i fer un hort. 
  • Fer un pati més alegre amb mobiliari nou.
  • Proposta d'extraescolars: "Jocs populars o d'arreu del món"
  • Adecuar el mobiliari a les aules.
  • Activitat: Portar als nens/es a collir fruita dolça directament dels arbres. (Ex.: cireres, préssecs, etc...). Previ pacte amb algun pagès de la zona.
  • Activitat: Xerrada càrrec d'un professional sobre la importància de menjar fruita i verdures (Xerrada per a pares i nens).
  •  Activitat: Anar a l'Auditori.
  • Per la Festa del Sol fer un sopar de carmanyola!!!
  • Incentivar a la gent per a que vingui a les reunions.


Per acabar us deixem amb un article de reflexió i opinió de l'Anna Carreras Port(Dinamitzadora d’AMPA de la zona nord de Badalona)


“Jo participo, tu participes, ell/a participa,nosaltres participem, vosaltres participeu,ell(e)s decideixen”.


"... La gent tendeix a participar-hi tant poc?
Aquesta pregunta se la deuen fer sovint les persones que formen part de les juntes d’AMPA o les que hi treballen com a col·laboradores. Es cansen de repetir a les assemblees generals de principis de curs allò de “com més siguem, més feina podrem fer i de manera més repartida”, però malauradament, és un fet habitual a la majoria de centres educatius, la reduïda participació de pares i mares.

Algunes veus proposen que seria interessant que els càrrecs a l’AMPA i la participació de pares i mares fos obligatòria i rotativa, de manera que tothom pogués conèixer què és i com funciona un AMPA, les seves dificultats i sobretot, capacitats i fortaleses, per adonarse del paper tan important que tenen les associacions de pares i mares, tant a nivell pedagògic com el suport per a conciliar la vida laboral i familiar de les famílies del centre.

Per què pares i mares participen tan poc a l’AMPA? 

No consideren important l’educació de les seves filles i fills? 

Creuen que aquesta es limita a les hores lectives i que la resta de temps, els infants no s’eduquen? 

Realment no tenen temps per dedicar (ni que sigui una hora o dues a la setmana) a la participació activa? 

O d’altra banda, reconeixen el valor que té l’AMPA però ja els està bé que la tasca la facin altres persones?

Hi ha qui diu que és la manca de temps, però després veiem que hi ha homes i dones que no pas treballen fora de casa i que no obstant no participen, mentre d’altres, treballen fora i dins de casa, tenen més d’un fill/a, i a sobre, participen activament a la junta de l’AMPA (i a la colla de bastoners o a l’associació de veïns).

Hi ha qui diu que és per desgana, perquè no troben prou important la tasca que fa l’AMPA dins de la comunitat educativa. Potser hauríem de fer un esforç entre tots per donar un valor real a l’escola, que últimament està perdent prestigi, i a tota la comunitat educativa, començant per nens i nenes, passant per l’equip docent, PAS, les monitores de menjador, les cuineres, el personal de neteja i acabant per les famílies, que també massa sovint deleguen tota la responsabilitat educativa a l’escola.
Si pares i mares no eduquen els seus fills i filles a casa, com volem que s’impliquin per fer-ho des de l’escola?

Sóc de l’opinió que mai hi ha un únic motiu determinant sinó que les causes són sempre moltes. Caldria potser un replantejament col.lectiu per donar a l’educació el valor que li pertoca socialment. Creieu que si no fos important, cada cop que hi ha un canvi de partit polític al govern, el primer que revisaria i canviaria serien les lleis educatives? Jo de solucions màgiques no en tinc; no crec que existeixin. Si bé considero que el camí per aconseguir una veritable participació de les famílies a l’àmbit educatiu, ha de venir precedit per un canvi en l’imaginari col.lectiu de tots i totes cap a una idea global de l’educació.
Canvi a nivell polític, d’una banda, obrint els centres educatius fora d’horari lectiu perquè pares i mares, veïns i veïnes puguin fer servir les infraestructures i sentir els centres una mica més seus; I d’altra banda, amb un reconeixement social de la gran importància de l’educació integral com a mitjà per aconseguir unes societats més justes i igualitàries."