divendres, 21 de novembre del 2014

“CANVIEM LA FORMA DE VEURE LES COSES I LES COSES CANVIARAN"



“Els temps són dolents,
dolentíssims,
però la passió,
el treball i
les bones idees triomfen.
Aquí, ara i a la Xina



Des d’aquestes línies voldríem agrair de forma molt especial a cadascuna de les persones que van assistir a l'Assemblea General Ordinària i que ens van aportar les seves propostes i idees.

Valorarem de forma molt positiva totes les vostres aportacions, intentarem d'encaixar-les i portar-les a terme en la mesura possible.

Algunes de les propostes que van sortir:

  • Pintar l'escola com a projecte familiar (pares i fills).
  • Pintar les pareds amb dibuixos fets pels nens.
  • Aprofitar millor la biblioteca.
  • Millorar l'espai. Més color!
  • Idea genial ho del menjador ecològic!
  • Fruita per esmorzar: 2 dies a la setmana.
  • Millorar el pati entre tots i fer un hort. 
  • Fer un pati més alegre amb mobiliari nou.
  • Proposta d'extraescolars: "Jocs populars o d'arreu del món"
  • Adecuar el mobiliari a les aules.
  • Activitat: Portar als nens/es a collir fruita dolça directament dels arbres. (Ex.: cireres, préssecs, etc...). Previ pacte amb algun pagès de la zona.
  • Activitat: Xerrada càrrec d'un professional sobre la importància de menjar fruita i verdures (Xerrada per a pares i nens).
  •  Activitat: Anar a l'Auditori.
  • Per la Festa del Sol fer un sopar de carmanyola!!!
  • Incentivar a la gent per a que vingui a les reunions.


Per acabar us deixem amb un article de reflexió i opinió de l'Anna Carreras Port(Dinamitzadora d’AMPA de la zona nord de Badalona)


“Jo participo, tu participes, ell/a participa,nosaltres participem, vosaltres participeu,ell(e)s decideixen”.


"... La gent tendeix a participar-hi tant poc?
Aquesta pregunta se la deuen fer sovint les persones que formen part de les juntes d’AMPA o les que hi treballen com a col·laboradores. Es cansen de repetir a les assemblees generals de principis de curs allò de “com més siguem, més feina podrem fer i de manera més repartida”, però malauradament, és un fet habitual a la majoria de centres educatius, la reduïda participació de pares i mares.

Algunes veus proposen que seria interessant que els càrrecs a l’AMPA i la participació de pares i mares fos obligatòria i rotativa, de manera que tothom pogués conèixer què és i com funciona un AMPA, les seves dificultats i sobretot, capacitats i fortaleses, per adonarse del paper tan important que tenen les associacions de pares i mares, tant a nivell pedagògic com el suport per a conciliar la vida laboral i familiar de les famílies del centre.

Per què pares i mares participen tan poc a l’AMPA? 

No consideren important l’educació de les seves filles i fills? 

Creuen que aquesta es limita a les hores lectives i que la resta de temps, els infants no s’eduquen? 

Realment no tenen temps per dedicar (ni que sigui una hora o dues a la setmana) a la participació activa? 

O d’altra banda, reconeixen el valor que té l’AMPA però ja els està bé que la tasca la facin altres persones?

Hi ha qui diu que és la manca de temps, però després veiem que hi ha homes i dones que no pas treballen fora de casa i que no obstant no participen, mentre d’altres, treballen fora i dins de casa, tenen més d’un fill/a, i a sobre, participen activament a la junta de l’AMPA (i a la colla de bastoners o a l’associació de veïns).

Hi ha qui diu que és per desgana, perquè no troben prou important la tasca que fa l’AMPA dins de la comunitat educativa. Potser hauríem de fer un esforç entre tots per donar un valor real a l’escola, que últimament està perdent prestigi, i a tota la comunitat educativa, començant per nens i nenes, passant per l’equip docent, PAS, les monitores de menjador, les cuineres, el personal de neteja i acabant per les famílies, que també massa sovint deleguen tota la responsabilitat educativa a l’escola.
Si pares i mares no eduquen els seus fills i filles a casa, com volem que s’impliquin per fer-ho des de l’escola?

Sóc de l’opinió que mai hi ha un únic motiu determinant sinó que les causes són sempre moltes. Caldria potser un replantejament col.lectiu per donar a l’educació el valor que li pertoca socialment. Creieu que si no fos important, cada cop que hi ha un canvi de partit polític al govern, el primer que revisaria i canviaria serien les lleis educatives? Jo de solucions màgiques no en tinc; no crec que existeixin. Si bé considero que el camí per aconseguir una veritable participació de les famílies a l’àmbit educatiu, ha de venir precedit per un canvi en l’imaginari col.lectiu de tots i totes cap a una idea global de l’educació.
Canvi a nivell polític, d’una banda, obrint els centres educatius fora d’horari lectiu perquè pares i mares, veïns i veïnes puguin fer servir les infraestructures i sentir els centres una mica més seus; I d’altra banda, amb un reconeixement social de la gran importància de l’educació integral com a mitjà per aconseguir unes societats més justes i igualitàries."